درمان-با-سوجوک
آشپزی گیاهی

Moca

سوجوک چگونه درمان می کند ؟

طب سوجوک چگونه بدن مارا به تعادل بر می گرداند : 

 

 

در سوجوک  درمان نه روی بدن بزرگ بلکه به واسطه میکروسیستم های بدن انجام می شود. حالات درونی و بیماری های ما روی اجزای کوچکتر بدن ما اثراتی ایجاد می کنندکه از هزاران سال پیش شناخته شده و در تشخیص و درمان بیماری ها از آن ها استفاده می شده است.

 

این مقاله رو از دست ندین : فنگ شویی چیست ؟

در سوجوک این سیستم های کوچک که در حقیقیت تصاویر کامل ولی کوچکتری از بدن ما هستند میکروسیستم نامیده می شوند. میکروسیستم ها با افزایش آگاهی انسان از آن ها، هر کدام به یک مکتب درمانی کامل تبدیل شده اند. بعضی میکروسیستم ها تنها کاربرد تشخیصی دارند، مانند میکروسیستم های عنبیه و زبان، اما برخی دیگر در درمان به کار گرفته می شوند  مثل میکروسیستم های دست و پا و گوش.

این مقاله رو از دست ندین :انرژی درمانی چیست ؟

میکروسیستم های دست و پا ، در طب سوجوک بسیار حائز اهمیت هستند . در طب سوجوک با تحریک نقاط بازتابی کف دست و پا از طریق فشار و ماساژ میتوان به درمان بیماری های ارگان های داخلی کمک کرد. نقشه های این میکروسیستم ها معمولا بر اساس تجربه به دست می آمد. برای مثال با بررسی نقاط دردناک کف دست در بیماران کلیوی، نقطه دردناک مشترکی پیدا می شد و به نام کلیه ثبت می شد. در مورد ارگان های دیگر هم به همین شکل عمل می شد تا این که نقشه کامل بدن در میکروسیستم دست تهیه می شد.

 

در مورد میکروسیستم های دیگر مانند عنبیه و گوش هم به همین صورت عمل می شد.

 

زبان نیز یک میکروسیستم بی نظیر است و در اغلب مکاتب کل نگر مانند طب چینی، آیورودا و طب سنتی ایران و سوجوک  یکی از ابزارهای مهم تشخیصی به شمار میرود. اگر زبان را به سه قسمت تقسیم کنیم  نوک زبان بازتاب  قلب و ریه ها، وسط زبان بازتاب معده ، پانکراس، کبد و طحال و ناحیه انتهایی بازتاب روده ها و کلیه هاست.

صدها سال است که درمانگران میکروسیستم ها را برای تشخیص و درمان به کار می گیرند اما آیا تجربه راه درستی برای تعیین نقاط بوده است؟

در مقاله بعدی پاسخ این سوال را بخوانید …

معنا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید