نیروی حال

چگونه در زمان حال زندگی کنیم

Hananeh

چگونه در زمان حال زندگی کنیم ؟

تا حالا فکر کردید که چقدر در طول روز به آینده یا گذشته سفر می کنید؟

چقدر در مورد آینده خیال پردازی می کنید بدون اینکه برنامه ای  برای آن داشته باشید؟

حتما در زندگی خودتان و یا در زندگی اطرافیانتان به این موضوع برخورد کرده اید که اکثر آدمها در تمام طول زندگی منتظر هستند تا شرایط به گونه ای تغییر کند تا بتوانند زندگی کنند.

عجیب است اما واقعیت دارد.

اینکه منتظر چه هستند و با این انتظار بسیاری از فرصت های زندگی را از دست می دهند یک واقعیت است. باید بدانیم تنها چیزی که وجود دارد و واقعا می تواند به ما خدمت کند زمان حال است. گذشته که گذشته ، آینده هم هنوز نیامده و تحقق نیافته است پس همین لحظه و همین الان است که وجود دارد.

آیا تا به حال به آن فکر کرده اید؟

حتما برای شما هم پیش آمده، در آینده غوطه ور شده اید و این سفر بسیار طولانی می شود و در واقع در آینده گیر کرده اید . اما این موضوع را در نظر بگیرید اگر در آن آینده قرار است اتفاق خوبی بیفتد، همه چیزی که در اختیار ما است همین اکنون است که منجر بشویم آن آینده اتفاق بیفتد.

راه حل جالبی به شما پیشنهاد می کنم ، آینده را به صورت خمیر شکل پذیری در نظر بگیرید . همه ما یک سری تصورات و ایده در مورد آینده داریم و می توانیم این خمیر را هر جور که تصور میکنیم شکل دهیم.

وقتی که به آینده سفر کرده و صبح تا شب در مورد آن خیال پردازی می کنید نمی توانید آن را آنگونه که می خواهید شکل دهید زیرا دستان شکل دهنده ما در زمان سفر ذهنی به آینده نمیتوانند کاری را به انجام برسانند. اما به یاد داشته باشید که زمان حالی در اختیار ما است که دستان ما قدرت شکل دهنده به آن خمیر آینده را دارند. سفر به آینده خوب است اما صرفا برای دیدن آن اتفاق دلخواه، برای ایده پردازی برای تعیین آنچه می خواهید نه برای سفر کردن طولانی مدت و ماندن در آن.

آن تصور، آن ایده، آن اتفاق در ذهن ما هست اما آنچه در حال حاضر واقعیت داشته و وجود دارد ، زمان حال است که در اختیار ما است و می توانیم از آن استفاده کنیم . 

بنابراین در زمان حال شروع کنید و با دستان خودتان آن چیزی را که می خواهید شکل دهید.  در اینصورت است که آن تصور محقق میشود.

یادتان باشد به گذشته سفر کنید و درس بگیرید، به آینده سفر کنید و ایده بگیرید اما این دو نباید زیاد از حد روی زمان حال سایه اندازند.

فراموش نکنید تمام چیزی که در اختیار دارید همین امروز است، اکنون ، همین فرصتی است که می توانید با خمیری که هنوز شکل نگرفته است کاری انجام دهید.

پیشنهاد می شود کتاب قدرت حال از اکهارت توله را حتما مطالعه و به کار ببندید.

می توانید کتاب نیروی حال را از خانه کتاب معنا دانلود کنید . 

اگر این مطلب برایتان مفید بود آن را به دوستان و عزیزانتان هدیه دهید . 

معنا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *