چگونه تمام کننده ماهری باشیم

چگونه تمام کننده ماهری باشیم ؟

Hananeh

چگونه تمام کننده ماهری باشیم ؟

چند مسئله حل نشده در زندگیتان دارید؟ 

آیا بیشتر در مورد آنها رویاپردازی می کنید که ای کاش به سرانجام برسند؟

آیا در کل آنها را انکار می کنید و وانمود می کنید که اصلا وجود ندارند؟

در زندگی هر شخصی مسائلی وجود دارد که به آنها پرداخته نشده است. می دانیم که وجود دارند اما در مورد آنها حرفی نمی زنیم یا کاری برای حل آنها انجام نمی دهیم.

نه تنها در زندگی شخصی بلکه در زندگی کاری، در مسائل کلان دولتی و اقتصادی، در برنامه ریزی های گسترده شرکتها، سازمانها، و … در تمام آنها مسائلی وجود دارند که اصلا به آنها رسیدگی نمی شود.

به عنوان مثال بسیار شنیده اید که می گویند قسمت اعظم یارانه ها به افرادی پرداخت می شود که اصلا نیاز ندارند. خب، چاره کار چیست ؟ چگونه می شود آن را حل نمود؟ آیا اصلا به دنبال راه حل هستند؟

خیر !!! بلکه به گونه ای وانمود می شود که اصلا چنین مسئله ای وجود ندارد.

در چنین شرایطی به جای اینکه با مسئله ها روبرو شوید، طوری وانمود می کنید که انگار وجود ندارند و حل آنها را به آینده موکول می نمایید.  شروع میکنید به خیالبافی کردن ، به کاشکی گفتن ها، کاشکی امسال حقوق من را افزایش دهند، کاشکی در قرعه کشی برنده شوم و هزاران کاشکی دیگر.

ولی یادمان باشد که بالاخره روزی خواهد رسید که این مسائل زخم باز می کنند!!!

حال راه حل چیست؟

همیشه به یاد داشته باشید هر پیشرفتی در زندگی قطعا ناشی از یک کار، از یک اقدام ، از یک حرکت است. همان کاری که زمانی از روبرو شدن با آن می ترسیدید و انکار می کردید که اصلا وجود دارد، برایتان سخت بود بر آن غلبه کنید. اما همان مسئله و همان اقدام نقطه عطفی در زندگی شما خواهد بود. نقطه قوت زندگی شما خواهد بود و نقطه ای خواهد بود که زندگی روی خوشش را به شما نشان می دهد. و اینجاست که می بینید عجب فرصتی بوده و شما سالها آن را انکار می کردید.

هر انسانی در زندگی خودش بهتر می داند که چه کارهایی را باید به سرانجام برساند مسئله این است که اقدام کنید و آنها را اجرا نمایید.

مفاهیم، مفاهیم خیلی ساده ای هستند تنها باید اقدام نمایید. اقدام کردن و تبدیل دانسته ها به اجرای آن ، یکی از بهترین مهارت هاست.

باید تبدیل به کسی شوید که کار را به اتمام می رساند، کار را جمع می کند. اتمام کننده و فیصله دهنده خوبی باشید. خیلی چیزاها می دانید، خیلی چیزاها یاد می گیرید اما بین دانستن و کاری که باید انجام شود همیشه یک فاصله وجود دارد که باید این فاصله را از بین ببرید و دانستن را به اجرا کردن برسانیم.

پس ، تمام کننده ماهری باشید . 

اگر این مطلب برایتان مفید بود آن را به دوستان و عزیزانتان هدیه دهید . 

معنا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *