بهترین روش برای رسیدن به اهداف

بهترین روش برای رسیدن به اهداف

Hananeh

بهترین روش برای رسیدن به اهداف در زندگی

تا به حال چند بار از عدم تحقق برنامه هایتان دلسرد شده اید ؟ 

آیا به این نتیجه رسیده اید که هیچ برنامه ای به ثمر نمی رسد؟

آیا کلافه و درمانده اید که چکار می توانید انجام دهید؟

 

همه ما در طول زندگی اهدافی داریم و بارها برنامه ریزی های مختلفی صورت می دهیم تا به آن اهداف برسیم . هر بار با خود عهد می بندیم که تمام آن برنامه ها را عملی کنیم و دوست داریم اهدافمان تحقق یابند ولی می بینیم با وجود دانش، آگاهی و برنامه ریزی های مکرر به نتایجی که می خواهیم نمی رسیم.

علت چیست ؟ آیا تاکنون به آن فکر کرده اید؟ آیا تاکنون بعد از شکست در یک برنامه ریزی، علل آن را بررسی نموده اید که چرا این گونه شد؟

در این مقاله به شما  روشی آموزش داده می شود که می توانید با اجرای آن موانعی که بر سر راه رسیدن به برنامه ها و اهدافتان وجود دارد را از قبل شناسایی و برطرف نمایید . در این صورت شانس تحقق و به ثمر نشستن اهدافتان را بسیار بسیار بالا می برید.

فرض کنید در یک برنامه ریزی سه ماهه قصد دارید تا به یکی از اهدافتان برسید و نتایج آن برای شما بسیار اهمیت دارد.

تصور کنید سه ماه گذشته و در حال حاضر در آخرین روز سه ماه قرار دارید و 100 درصد با شکست مواجه شده اید. زمان مورد نظر گذشته و شما هیچ خروجی با اهمیتی بدست نیاورده اید.

حال بنشینید و به گذشته خوب فکر کنید و موانعی را که مانع رسیدن شما به نتایج دلخواهتان شده است را بنویسید. این موارد را می توانید با توجه به شناختی که از خودتان دارید، تجاربی که از قبل بدست آورده اید شناسایی کنید. به عنوان مثال آیا به اندازه کافی تلاش نکرده اید؟ آیا دلسرد شده اید و مراحلی را که باید به انجام نرساندید؟ آیا روحیه خود را از دست دادید؟

آیا برنامه را دنبال نکردید؟ آیا اولویت های شما تغییر کرد؟ آیا تنبلی کردید؟ و هزاران مورد دیگر که قطعا می توانید متناسب با شرایط خود آن ها را نام ببرید.

بنابراین خوشحال باشید. چرا؟

چون هنوز سه ماه نگذشته و فرصت هنوز از بین نرفته است. شما موانع راه خود را شناسایی کرده اید سپس بنشینید و برای آنها و یا حداقل برای موانع با اهمیتی که برشمردید راه حل پیدا کنید.

پیش بینی های ضروری را صورت دهید. ببینید درحال حاضر چه کاری می توانید انجام دهید تا شانس تحقق اهدافتان بیشتر و بیشتر شود. برای موانع برنامه ریزی کنید.

به این صورت شما می توانید احتمال تحقق اهداف و برنامه هایتان را بسیار بسیار بالا ببرید. این روش نیاز به تمرین و ممارست دارد اما ارزش آن را دارد زیرا نتایج آن بسیار چشمگیر خواهند بود.

پیشنهاد می کنم  دفتری داشته باشید و به صورت منسجم موارد و موانع شناسایی شده خود را یادداشت کنید. عادت به نوشتن را در خود پرورش دهید. از نتایج آن شگفت زده خواهید شد .

اگر این مطلب برایتان مفید بود آن را به دوستان و عزیزانتان هدیه دهید . 

معنا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *